Претражи овај блог

Популарни постови

Архива чланака

Пратиоци

Prevedi blog

уторак, 18. новембар 2014.

Testovi - oscilacije 9. razred

ТЕСТ ЗА ОСМИ РАЗРЕД
-ОСЦИЛАЦИЈЕ И ТАЛАСИ-

  1.    Осцилатор је________________________________________________.
  2.    Сила које је одговорна за враћање клатна у равнотежни положај је______________________.
  3.     Математичко клатно је у __________________________положају ако су_________________ и_____________________једнаке по правцу и интензитету а супротног смера.
  4.     Погледај следећу слику и означи тачан одговор са Т а нетачан са Н:
_____у положају 1 клатно је у стању минималне механичке енергије.
_____ у положају 4 клатно има највећу брзину.Клатно
_____у положају 5 клатно има Ек=0.
_____у положају 3 клатно има Еp=0.
_____у положају 2 клатно има и Еp и Ек.
 5.     Погледај слику у претходном задатку и заокружи тачна тврђења:
                  -амплитуда је растојање од положаја 1 до положаја 3;
                  -елонгација је растојање од положаја 2 до 4:
                  -једна осцилација је када прође положаје 1-2-3-2-1-4-5.
                  -клатно прође положаје 1-2-3-2-1 за половину периода.
    6. Одреди дужину клатна ако је време за које клатно изврши 10 осцилација 20 секунди. (g=10m/s2)
7. На слици је пуном линијом представљен неки талас који се креће дуж правца d и има амплитуду x0. Одреди таласну дужину таласа приказаног на слици:
Осцилација
и одреди брзину таласа ако је период осциловања 0,5s.
8. Звук је _____________________,  _____________________талас који  када прелази из једне средине у другу мења__________________ а не мења своју____________________.
9. Два таласа се крећу истом брзином кроз дату средину. Фреквенција првог је два пута већа од фреквенције другог таласа. Израчунај таласну дужину другог уколико је таласна дужина првог таласа 8 cm.
10. У ком односу су дужине клатна ако су им периоди осциловања  Т1=4 s и  Т2=1s.

Чаробни штапић

Проучавање појава у посебно припремљеним и контролисаним условима назива се оглед или експеримент. При извођењу огледа користе се разни уређаји, справе и инструменти.
Огледи се могу вршити у лабораторији, али понекад  је то немогуће, као, на пример, ако желимо да проучимо нуклеарне реакције на удаљеним звездама. Тада се врше „вештачки огледи“, тј. компјутерске симулације.
Овде је пример огледа који можете извршити  у учионици.

Убрзање

Највеће убрзање које може да достигне аутомобил, најчешће се изражава у времену које је потребно да аутомобил, крећући из мировања достигне брзину од 100 km/h. Тренутни рекорд има аутомобил „henesi vajper venom“  који брзину од  1oo km/hдостигне за невероватних 1,85 s.  Поређења ради, возило  „meklaren“ у формули 1 оствари брзину од 100 km/h за 3,19 s.
Иако делује импресивно, убрзања тркачких аутомобила нису ни близу убрзањима која могу накратко да постигну нека жива бића. Тако на пример, убрзање које скакач увис постиже при доскоку с терена износи између  20 m/s2   и 40 m/s2.
Скакавац при скоку постигне чак 180 m/s2,  док бува при скоку постигне невероватних  350 m/s2         .

Нема коментара:

Постави коментар